O projekcie
„Promocja Parków Narodowych jako marki” to nazwa projektu, realizowanego od 2016 roku przez Ministerstwo Środowiska (obecnie Ministerstwo Klimatu i Środowiska), która ma na celu zbudowanie trwałego poparcia społecznego dla instytucji parków narodowych, a także aktywnie zaangażuje rzesze Polaków w realizowaną przez nie misję ochrony przyrody. Zadania w ramach projektu mają też zwiększyć siłę prowadzonych przez poszczególne parki narodowe działań edukacyjnych. Działania w jego ramach finansowane są ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Parki narodowe, choć obejmują 1% powierzchni kraju, od ponad 80 lat stanowią najważniejszy element systemu ochrony dziedzictwa przyrodniczego w Polsce. Zostały utworzone na obszarach wyróżniających się szczególnymi wartościami przyrodniczymi i kulturowymi. Jednocześnie obszary objęte najwyższą formą ochrony są, w znacznej części, udostępnione ludziom. Na terenie parków narodowych możliwe jest zwiedzanie i uprawianie turystyki. Dbają o to pracownicy parków – specjaliści wielu dziedzin, których zadaniem jest ochrona zasobów przyrodniczych, prowadzenie badań naukowych, a także edukacja oraz udostępnianie chronionego w parkach dziedzictwa.
„Promocja Parków Narodowych jako marki” to projekt o zasięgu ogólnopolskim, który jest realizowany we współpracy ze wszystkimi 23 parkami narodowymi w Polsce. Działania w jego ramach finansowane są z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Parki narodowe, choć obejmują 1% powierzchni kraju, od ponad 80 lat stanowią najważniejszy element systemu ochrony dziedzictwa przyrodniczego w Polsce. Zostały utworzone na obszarach wyróżniających się szczególnymi wartościami przyrodniczymi i kulturowymi. Jednocześnie obszary objęte najwyższą formą ochrony są, w znacznej części, udostępnione ludziom. Na terenie parków narodowych możliwe jest zwiedzanie i uprawianie turystyki. Dbają o to pracownicy parków – specjaliści wielu dziedzin, których zadaniem jest ochrona zasobów przyrodniczych, prowadzenie badań naukowych, a także edukacja oraz udostępnianie chronionego w parkach dziedzictwa.
„Promocja Parków Narodowych jako marki” to projekt o zasięgu ogólnopolskim, który jest realizowany we współpracy ze wszystkimi 23 parkami narodowymi w Polsce. Działania w jego ramach finansowane są z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
FILMY
W ramach projektu stworzono serię filmów „Przeżyj to! Polskie parki narodowe”. Cykl obejmuje 23 filmy opowiadające o każdym z istniejących w Polsce parków narodowych oraz dodatkowy film prezentujący dorobek polskich parków narodowych jako całości. Filmy przedstawiają wyjątkową przyrodę parków, związaną z nimi kulturę i tradycję oraz znajdujące się w ich pobliżu atrakcje turystyczne.
FILMY W ramach projektu stworzono serię filmów „Przeżyj to! Polskie parki narodowe”. Cykl obejmuje 23 filmy opowiadające o każdym z istniejących w Polsce parków narodowych oraz dodatkowy film prezentujący dorobek polskich parków narodowych jako całości. Filmy przedstawiają wyjątkową przyrodę parków, związaną z nimi kulturę i tradycję oraz znajdujące się w ich pobliżu atrakcje turystyczne.
FILMY ANIMOWANE
W ramach projektu stworzono 6 krótkich filmów animowanych, w których Żubr wyjaśnia jak i dlaczego należy zachowywać się w parku narodowym.
Odcinek 1 – Polskie Parki Narodowe – Po co istnieją
Odcinek 2 – Polskie Parki Narodowe – Dobre maniery
Odcinek 3 – Polskie Parki Narodowe – W zdrowym cele
Odcinek 4 – Polskie Parki Narodowe – Oko w oko z przyrodą
Odcinek 5 – Polskie Parki Narodowe – Sąsiedztwo natury
Odcinek 6 – Polskie Parki Narodowe – W harmonii z przyrodą
Foldery o Polskich Parkach Narodowych
W ramach projektu wykonano 24 foldery o PPN. Cykl publikacji obejmuje 23 foldery zawierając krótkie opisy poszczególnych parków, wybranych ścieżek edukacyjnych i szlaków turystycznych oraz folder opisujący parki jako instytucje chroniące dziedzictwo przyrodnicze naszego kraju.
-
Polskie Parki Narodowe w języku angielskim
Pobierzpdf - 29.71 MB
-
Polskie Parki Narodowe
Pobierzpdf - 7.48 MB
-
Wielkopolski Park Narodowy w języku angielskim
Pobierzpdf - 17.30 MB
-
Wielkopolski Park Narodowy
Pobierzpdf - 15.81 MB
-
Polskie Parki Narodowe w języku ukraińskim
Pobierzpdf - 200.07 KB
Gra multimedialna „Odkrywca Parków Narodowych”
Gra multimedialna „Odkrywca Parków Narodowych”
Gra multimedialna „Odkrywca Parków Narodowych” - wersja deskop
Gra multimedialna „Odkrywca Parków Narodowych” - wersja mobilna do pobrania - Sklep Play
Gra multimedialna „Odkrywca Parków Narodowych” - wersja mobilna do pobrania - Huawei
Gra multimedialna „Odkrywca Parków Narodowych” - wersja mobilna do pobrania - Sklep Apple
Strony internetowe 23 parków narodowych w Polsce
Strony internetowe 23 parków narodowych w Polsce
Babiogórski Park Narodowy
Białowieski Park Narodowy
Biebrzański Park Narodowy
Bieszczadzki Park Narodowy
Park Narodowy Bory Tucholskie
Drawieński Park Narodowy
Gorczański Park Narodowy
Park Narodowy Gór Stołowych
Kampinoski Park Narodowy
Karkonoski Park Narodowy
Magurski Park Narodowy
Narwiański Park Narodowy
Ojcowski Park Narodowy
Pieniński Park Narodowy
Poleski Park Narodowy
Roztoczański Park Narodowy
Słowiński Park Narodowy
Świętokrzyski Park Narodowy
Tatrzański Park Narodowy
Park Narodowy Ujście Warty
Wielkopolski Park Narodowy
Wigierski Park Narodowy
Woliński Park Narodowy
Polskie Parki Narodowe
Kampania przeprowadzona przez „Busem przez świat”.Hasło kampanii: Jedna przyroda – wiele opowieści.
Kampania przeprowadzona przez „Busem przez świat”. Hasło kampanii: Jedna przyroda – wiele opowieści.